Latest Entries »

Dua minggu yang lalu, saya didatangi sepasang suami isteri dan seorang anak lelaki di RIDAM. Pesakitnya adalah anak lelaki mereka. Dari perbualan sebelum rawatan, si bapa menceritakan bahawa sudah banyak tempat sudah di kunjungi. Boleh dikatakan hampir setiap perawat yang muncul dalam Expose Mistik dan Rancangan Alam Ghaib sudah di bawa. Semuanya belum ditemui penawarnya. Luahan tersebut membuatkan saya tersenyum. Lantas, saya katakan pada mereka sekeluarga bahawa mungkin ‘masih belum ada rasi ubat’ . Kalau dah jodoh ubat dengan penyakitnya, insyaallah, sembuh lah penyakitnya.. Simptom gangguan pada pesakit hanya berlaku pada malam hari iaitu ketika waktu bulan mengambang sahaja. Pada waktu tersebut, pesakit akan merenung bulan kemudian menangis. Begitulah yang berlaku setiap bulan.. Maka, saya ambil pendekatan segera dengan ‘teknik scan’ dan hampa kerana tidak dapat mengesan sebarang jenis gangguan pada lelaki tersebut.. Aiii…hairan sungguh.. lelaki tu nampak normal jer.. Lama saya dok termenung ketika berdepan dengan situasi tersebut, saya teringat pada Allahyarham Tok Ngah ketika berhadapan dengan kes yang hampir sama. Kata beliau, mungkin ‘badan’ tengah kotor. Akibatnya, konsentrasi tiada.. Kan sunat kalau bersih. Apatah lagi kalau harum semerbak… Lalu, saya minta izin pada pesakit untuk berehat sebentar. Sebenarnya, saya ingin mandi kerana baru teringat, saya baru saja selesai mengelap kipas syiling sebaik sahaja keluarga pesakit tiba di RIDAM. Selepas mandi, saya pakai wangian agar diri harum semerbak.. Setelah itu saya ke ruang rawatan untuk menyambung tugas rawatan. Ketika duduk berhadapan pesakit, tiba-tiba…

Pesakit: “Ermm..wanginya… lama dah tak bau macam ni.. Kamu pakai minyak wangi apa ni..?”

Kelihatan suara pesakit berlainan. Maka saya yakin, ketika itu, pesakit sedang kerasukan.

Saya: “Minyak atar 1001 Malam. Tak pernah bau ker?”

Pesakit: “Pernah.. Tapi dah lama tak bau macam ni.. Masa kat Andalusia pernah la.. Harum betul baunya. Boleh bagi aku sikit? ”

Saya: “Boleh.. Tapi kena kerjasama la.. Setakat minyak wangi, apalah sangat..”

Seraya itu dia tersenyum dengan kata-kata saya..

Pesakit: “Boleh..tapi aku tak suka orang belagak.. Kalau kamu boleh cakap dengan aku elok-elok, tanya lah apa kamu nak. Dengan nama Allah, aku tak akan tipu.”.

Saya: “Ish…tak baik kamu main sumpah-sumpah macam tu.. Nanti makan sumpah baru tahu..Kamu ni Jin Islam ker?”

Pesakit: “Kenapa aku nak takut. Aku cakap jujur la ni.. Memang aku sembah Allah, tapi aku bukan Islam..” Saya: “Hah…sembah Allah tapi bukan Islam..? Agama apa kamu ni?”

Pesakit: “Agama Monoteisme”

Saya: “Agama apa tu..?”

Pesakit: “Agama yang satu la.. Tuhan hanya satu yakni Allah…Tak sekolah ker?”

*Terkena jugak RIDAM.. ๐Ÿ˜ฆ

Saya: “Kamu jangan main-main pasal agama ni…!..Kang….”

*Masa tu tangan kanan dah diangkat..rasa nak lempang jer…

Pesakit: “Aku tak tipu lah…Aku bukan Jin, Syaitan atau Malaikat..Aku Poppy..Nama aku Mizari”

*Tangan saya tak jadi di angkat. Terasa hendak tahu pula apa cerita berikutnya..

Saya: “Poppy..? Makhluk apa tu..?”

Pesakit: “Wahai hamba Allah…banyak lagi rahsia Allah yang kamu belum tahu.. Bukan semua rahsia boleh dicapai dengan akal manusia..”

Saya: “Ceritakan…aku nak tahu..”

Pesakit: “Aku wujud sebelum kaum jin diciptakan lagi… Sebelum banyak puak kami di binasakan Allah kerana kesalahan kami sendiri..”

Kemudian dia menangis teresak-esak..

Pesakit: “Puak kami dah kurang dari 1000.. Mungkin kerana kesalahan yang kami lakukan, kami tidak diizinkan Allah untuk melahirkan zuriat kami..”..

Terduduk saya mendengar cerita si Mizari… Baru saya teringat akan sebuah buku yang dibaca karangan Isa Dawud.. Cerita yang diberitahu menepati penerangan yang diberitahu dalam buku tersebut..

Saya: ” Kalau begitu, betul kah nama golongan kamu ini adalah Al-Hin?”

Seraya itu dia mengangguk..

Pesakit: “Al-Hin adalah nama makhluk.. Kami hidup berpuak-puak.. Aku dari puak Poppy..Ada lagi musuh puak aku iaitu Neondertal. Nama puak lain banyak, tapi aku dah lupa….”

Saya: ” Apa yang puak kamu buat sampai Allah murka?”

Dia terdiam sejenak..

Pesakit: “Apa yang kamu tengok kemaksiatan dan kerosakan manusia hari ini, itulah yang kami buat dulu.. Tapi hari ini aku tengok, kerosakan manusia lagi hebat dari apa yang kami lakukan dulu…”

Saya: “Wahai makhluk Allah, aku tiada kuasa untuk lakukan apa pun pada kamu kecuali dengan izin Allah.. Tapi boleh aku tanya, kenapa aku tak dapat ‘scan’ kau tadi? Mana kau menyorok?”

Pesakit: “Aku tak pergi mana-mana. Memang dari tadi aku dalam badan ni. Jangan kau kecil hati pulak.. Setakat ini, dengan izin Allah, puak aku belum dapat di scan mana-mana perawat pun ketika mereka berubat. Mungkin kerana ada sebab yang kau dan aku sendiri belum tahu kecuali Allah…”

Saya: “Dah tu, sekarang ni kamu boleh bercakap dengan aku..macam mana pulak tu?”

Pesakit: “Itu kerana aku sendiri yang nak bercakap dengan kamu.. Bukan semua tau aku suka manusia…Aku nak duduk dengan kamu boleh? Kalau kamu izin kan la..”

Saya: “Tak payah la…aku selesa dengan sesama manusia.. kamu tak marah kan..?”

Pesakit: “Tak la..buat apa aku nak marah.. Kamu ada hak atas diri kamu..”

Saya: “Erm..boleh kamu bagi sebab..kenapa kamu duduk dengan budak ni?”

Pesakit: “Sebab dia kasi aku duduk dengan dia..”

Dari badan pesakit tersebut, Mizari menceritakan penemuannya dengan budak tersebut ketika dia berjumpa di sebuah pusat rekreasi di Selatan tanahair. Katanya lagi, budak tu tak takut dengan dia.. Cerita tersebut disahkan bapanya. Memang anaknya ada mengikuti kursus kadet di tempat tersebut..

Saya: “Wahai makhluk Allah, aku bukanlah dikalangan orang alim untuk mendakwah kamu. Tapi sudi tak kalau kau masuk Islam?”

Pesakit: “Maaf ya..Aku masih yakin dengan agama ku. La ikra hafiddin kan…?”

Saya: “Memang lah..tapi agama akhir zaman kan Islam..Kalau kamu menyembah Allah, kenapa tidak kamu ikuti agama akhir zaman ni..?Agama yang disuruh dan dijamin Allah…”

Pesakit: “Aku tahu…tapi aku bukan dari Jin dan Manusia.. Tiada satu pun nama kaum aku dalam Al-Quran…”

Lalu di bacakan ayat surah Adz-Dzariyaat:56

Maksudnya:

‘Dan aku tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka mengabdi kepada-Ku.’

Pesakit: “Jadi, aku yakin dengan pegangan aku sekarang.. Aku tidak pernah menduakan Allah..”

*Tidak ada apa yang mampu saya katakan padanya. Kelu saya bila mendengar hujahnya..

Saya: “Kalau begitulah kata kamu, tiada apa yang mampu aku katakan lagi.. Tapi, dengan nama Allah, boleh tak kamu keluar dari badan anak ini? Kesian aku tengok mak bapak budak ni.. Kamu tak rasa kesian ker..?”

Pesakit: “Kesian jugak.. Banyak jugak la duit diorang habis pergi berubat.. Demi Allah, aku memang nak keluar, tapi, belum masanya lagi…”

Saya: “Dah tu, bila agak-agak kamu masa tu sampai..?”

Pesakit: “Sekarang..tapi dengan syarat..”

Saya: “Apa syaratnya? Kalau boleh mensyirikkan, aku tak nak la..”

Pesakit: “Aku nak salam kedua mak bapak budak ni..Aku nak mintak maaf sebab susahkan diorang. Lepas tu, aku nak kau doakan agar Allah pendekkan nyawa aku…boleh?”

Saya: “Syarat yang pertama tu insyaallah, boleh (kedua ibu bapa pesakit mengangguk sama).. Tapi, pelik la dengan syarat kedua tu..Kenapa?”

Pesakit: “Ada tak bapak budak ni cerita perangai pelik anak nya ni masa sakit tadi?”

Saya: “Yang mana? Yang suka tengok bulan mengambang tu ker?”

Pesakit: “Yelah…kamu tak nak tahu kenapa aku suka tengok bulan?”

Saya: “A’ah…kenapa?”

Pesakit: “Aku tengah kira umur aku la tu…Kiraan masa aku sama macam kalendar Islam.. Puak kami mana pakai Kalendar masihi…”

Saya: “Oooo..tapi kau tak jawab lagi soalan kedua tu..”

Pesakit: “Sabar lah..maksud aku, aku kira umur untuk tahu hayat aku.. Dah lama sangat aku hidup.. Sunyi betul hidup aku…Aku nak kamu doakan agar Allah pendekkan hidup aku sebab aku dah hidup lama sangat…”

Saya: “Ooo…macam tu..Berapa dah umur kamu?”

Pesakit: “Sikit jer…baru 4 juta 130 ribu tahun..”

Saya: “Mak aiiii…lama nya kau hidup..”

Pesakit: “Betul..sebab tu aku nak kau doakan aku..”

Saya: “Insyaallah, kalau itu yang kau nak…Tapi, aku nak tanya soalan terakhir ni..Boleh?”

Pesakit: “Tadi kata suruh aku keluar…? Ni makin banyak tanya pulak ni..Hah..apa dia?”

Saya: “Boleh tak aku tengok kamu…Rasa nak tengok jer diri kamu tu…”

Pesakit: “Boleh dengan izin Allah…kau baca Surah Al-Kautsar 1000 kali sebelum tidur…Mintak pada Allah nak tengok aku.. Bukan aku yang izin..Allah yang izin.. Sekarang, boleh aku keluar..?”

Saya: “Dipersilakan wahai hamba Allah..Moga kamu tergolong dalam orang-orang yang beriman..”

Sebelum dia keluar, dia mencium tangan kedua ibu bapa pesakit dan meminta maaf pada mereka.. Sekitar 5 minit selepas itu, pesakit tersedar.. Kelihatan penat dan lelah yang dialami akibat tenaga tubuh yang diguna oleh makhkluk lain..Hanya sebagai syarat asas rawatan, saya bekalkan air dan limau rukyah untuk dibuat mandi dan minuman di rumah.. Pesakit pulang selepas itu..3 hari kemudian, bapa pesakit menelefon saya dan mengatakan anaknya sihat sepenuhnya.. Dia mengajak saya ke jamuan doa selamat di rumahnya sebagai tanda kesyukuran dan nazar yang diniatkan..

———-

Saya juga telah mengamalkan apa yang dikatakan oleh Mizari.. Alhamdulillah, saya dapat melihat parasnya..

Badannya berbulu putih, berwajah manusia yang tampan dan bersayap… Wallahu’alam.. Mungkin itu mainan mimpi….

Sekian..

———–

‘…Fakul innamal ghaibulillah.’.

Sesungguhnya yang Ghaib itu kepunyaan Allah

(petikan sebahagian ayat dalam surah Yunus:20)

—————-

Saya ada membuat sedikit kajian selepas peristiwa ini dan menjumpai ayat ini dalam Al-Quran:

1)Al Ankabuut – Ayat 19

‘Dan apakah mereka tidak memperhatikan bagaimana Allah menciptakan (manusia) dari permulaannya , kemudian mengulanginya (kembali) . Sesungguhnya yang demikian itu adalah mudah bagi Allah.’

2)Al An’am – Ayat 6

‘Apakah mereka tidak memperhatikan berapa banyak generasi yang telah Kami binasakan sebelum mereka, padahal (generasi itu) telah Kami teguhkan kedudukan mereka di muka bumi, yaitu keteguhan yang belum pernah Kami berikan kepadamu , dan Kami curahkan hujan yang lebat atas mereka dan Kami jadikan sungai-sungai mengalir di bawah mereka , kemudian . Kami binasakan mereka karena dosa mereka sendiri, dan Kami ciptakan sesudah mereka generasi yang lain.’

3)Kisah bumi tak bagi malaikat ambil tanah untuk dijadikan manusia.

Pada suatu ketika, Allah SWT menitahkan kepada malaikat Jibril supaya turun ke bumi untuk mengambil sebahagian tanahnya untuk mencipta Adam, manusia pertama. Akan tetapi apabila Jibril sampai ke bumi, bumi enggan membenarkan tanahnya diambil untuk dijadikan Adam, kerana bumi khuatir Adam jadi maksiat kepada Allah. Lalu Jibril kembali ke hadrat Tuhan, kerana ia tidak dapat berbuat apa-apa, setelah mendengar sumpah bumi. Seterusnya, Allah memerintah malaikat Mikail, jawapan bumi masih sama dan selepas itu Allah memerintahkan malaikat Israfil, tetapi malangnya jawapan bumi masih tidak berganjak, dan masing-masing kembali dengan tangan kosong.

Lalu yang terakhir, Allah menyuruh malaikat Izrail turun ke bumi. Firman Allah, Hai Izrail, engkaulah kini yang aku tugaskan mengambil tanah. Meskipun bumi bersumpah-sumpah dengan ucapan, bagaimanapun jangan engkau mundur. Katakan bahawa kerjakan atas perintah dan atas namaKu. Apabila Izrail turun ke bumi dan menyampaikan perintah Allah kepada bumi, maka akhirnya barulah bumi mengizinkan akan tanahnya itu diambil.

Setelah Izrail mengambil beberapa jenis tanah, kembalilah dia ke hadrat Allah.Lalu Allah berfirman; Ya Izrail, pertama engkau yang Ku-tugaskan mengambil tanah, dan kemudian di belakang hari kelak akan kutugaskan engkau mencabut roh manusia. Maka Izrail khuatir kerana bimbang dibenci oleh umat manusia kelak. Lalu Allah berfirman lagi; Tidak, mereka tidak akan memusuhi kamu, Aku yang mengaturnya, dan Aku jadikan kematian mereka itu bersebab, terbunuh, terbakar, sakit dan sebagainya.

*Berikut merupakan riwayat yang menceritakan tentang proses awal penciptaan Adam; pengambilan tanah daripada bumi. Persoalan utama daripada riwayat ini adalah keenganan bumi untuk diambil tanahnya.

Kebimbangan bumi bukanlah kerana takut tanahnya kurang, atau takut rupanya berlubang-lubang, tetapi bumi khuatir seandainya Adam itu menjadi maksiat kepada Allah. Tidakkah itu bermakna bumi telah menyaksikan kerosakan yang dilakukan oleh manusia terdahulu di muka bumi ini? Mengapa tiada riwayat yang menceritakan akan keengganan bumi apabila Allah S.W.T hendak menciptakan kambing, ikan atau lembu?

—————–

1)Pembaca sekalian..saya hanya menceritakan pengalaman yang belum pernah saya alami sepanjang pengalaman saya dalam perubatan alternatif ini..

2)Saya juga bukan lah pakar mentafsir Al-Quran dan tidak pandai berbahasa Arab. Ayat Al-Quran yang saya pamerkan ini hanyalah pada pemahaman sendiri. Jika salah pemahaman saya dari sudut kaedah undang-undang tafsir, maka saya memohon jutaan maaf dan ampun di atas pemikiran saya tersebut.

3)Pendapat saya, anggaplah pengalaman ini sebagai PERINGATAN kepada manusia. Kita sudah mungkin menghampiri ‘akhirnya’. Maka, seharusnya kita bermunasabah dan tidak leka mengingati Allah..

Advertisements

1. Pasang niat dan berdoa menjadi suami terbaik.

Tanpa berniat dan berdoa anda tidak mungkin jadi suami yang cemerlang. Ramai suami terlupa mengenai hal ini.

2. Jika sudah mendirikan rumah tangga, bersyukur kerana mempunyai pasangan.

Yakinlah isteri anda pasangan terbaik yang Tuhan tentukan bagi anda. Ketentuan Tuhan adalah yang terbaik.

3. Suami mithali menjadi kebanggaan isteri.

Pastikan anda membentuk sifat positif dan istimewa. Cuba tanya diri apakah sifat atau amalan yang boleh dibanggakan oleh isteri anda.

4. Pastikan anda ada masa berbual dengan isteri setiap hari.

Semua isteri bahagia apabila dapat berbual dengan suami. Berapa minit yang anda luangkan untuk berbual dengan isteri setiap hari?

5. Setiap hari pulang dengan senyuman dan bersemangat.

Apabila suami tersenyum, isteri dan anak-anak akan bahagia dan rahmat Tuhan akan turun. Senyumlah apabila sampai ke rumah.

6. Hadiah penghargaan.

Tidak salah sekiranya suami menghadiahkan isteri hadiah penghargaan di atas pengorbanan yang telah dilakukan sepanjang hidup bersama.

7. Membantu isteri di rumah.

Sebagai seorang suami, apa kata sekiranya turut membantu isteri anda memasak dan mengemas rumah dihujung minggu. Apabila bersalin, turut membantu memasak dan menyuapkan makanan kepada isteri dan menyusukan anak yang baru dilahirkan.

1. Sihir Pemisahan Suami Isteri

ูˆูŽุงุชูŽู‘ุจูŽุนููˆุง ู…ูŽุง ุชูŽุชู’ู„ููˆ ุงู„ุดูŽู‘ูŠูŽุงุทููŠู†ู ุนูŽู„ูŽู‰ ู…ูู„ู’ูƒู ุณูู„ูŽูŠู’ู…ูŽุงู†ูŽ ูˆูŽู…ูŽุง ูƒูŽููŽุฑูŽ ุณูู„ูŽูŠู’ู…ูŽุงู†ู ูˆูŽู„ูŽูƒูู†ูŽู‘ ุงู„ุดูŽู‘ูŠูŽุงุทููŠู†ูŽ ูƒูŽููŽุฑููˆุง ูŠูุนูŽู„ูู‘ู…ููˆู†ูŽ ุงู„ู†ูŽู‘ุงุณูŽ ุงู„ุณูู‘ุญู’ุฑูŽ ูˆูŽู…ูŽุง ุฃูู†ู’ุฒูู„ูŽ ุนูŽู„ูŽู‰ ุงู„ู’ู…ูŽู„ูŽูƒูŽูŠู’ู†ู ุจูุจูŽุงุจูู„ูŽ ู‡ูŽุงุฑููˆุชูŽ ูˆูŽู…ูŽุงุฑููˆุชูŽ ูˆูŽู…ูŽุง ูŠูุนูŽู„ูู‘ู…ูŽุงู†ู ู…ูู†ู’ ุฃูŽุญูŽุฏู ุญูŽุชูŽู‘ู‰ ูŠูŽู‚ููˆู„ูŽุง ุฅูู†ูŽู‘ู…ูŽุง ู†ูŽุญู’ู†ู ููุชู’ู†ูŽุฉูŒ ููŽู„ูŽุง ุชูŽูƒู’ููุฑู’ ููŽูŠูŽุชูŽุนูŽู„ูŽู‘ู…ููˆู†ูŽ ู…ูู†ู’ู‡ูู…ูŽุง ู…ูŽุง ูŠูููŽุฑูู‘ู‚ููˆู†ูŽ ุจูู‡ู ุจูŽูŠู’ู†ูŽ ุงู„ู’ู…ูŽุฑู’ุกู ูˆูŽุฒูŽูˆู’ุฌูู‡ู ูˆูŽู…ูŽุง ู‡ูู…ู’ ุจูุถูŽุงุฑูู‘ูŠู†ูŽ ุจูู‡ู ู…ูู†ู’ ุฃูŽุญูŽุฏู ุฅูู„ูŽู‘ุง ุจูุฅูุฐู’ู†ู ุงู„ู„ูŽู‘ู‡ู ูˆูŽูŠูŽุชูŽุนูŽู„ูŽู‘ู…ููˆู†ูŽ ู…ูŽุง ูŠูŽุถูุฑูู‘ู‡ูู…ู’ ูˆูŽู„ูŽุง ูŠูŽู†ู’ููŽุนูู‡ูู…ู’ ูˆูŽู„ูŽู‚ูŽุฏู’ ุนูŽู„ูู…ููˆุง ู„ูŽู…ูŽู†ู ุงุดู’ุชูŽุฑูŽุงู‡ู ู…ูŽุง ู„ูŽู‡ู ูููŠ ุงู„ู’ุขูŽุฎูุฑูŽุฉู ู…ูู†ู’ ุฎูŽู„ูŽุงู‚ู ูˆูŽู„ูŽุจูุฆู’ุณูŽ ู…ูŽุง ุดูŽุฑูŽูˆู’ุง ุจูู‡ู ุฃูŽู†ู’ููุณูŽู‡ูู…ู’ ู„ูŽูˆู’ ูƒูŽุงู†ููˆุง ูŠูŽุนู’ู„ูŽู…ููˆู†ูŽ (102)

Mereka (membelakangkan Kitab Allah) dan mengikut ajaran-ajaran sihir yang dibacakan oleh puak-puak Syaitan dalam masa pemerintahan Nabi Sulaiman, padahal Nabi Sulaiman tidak mengamalkan sihir yang menyebabkan kekufuran itu, akan tetapi puak-puak Syaitan itulah yang kafir (dengan amalan sihirnya) kerana merekalah yang mengajarkan manusia ilmu sihir dan apa yang diturunkan kepada dua malaikat: Harut dan Marut, di negeri Babil (Babylon), sedang mereka berdua tidak mengajar seseorang pun melainkan setelah mereka menasihatinya dengan berkata: Sesungguhnya kami ini hanyalah cubaan (untuk menguji imanmu), oleh itu janganlah engkau menjadi kafir (dengan mempelajarinya). Dalam pada itu ada juga orang-orang yang mempelajari dari mereka berdua: Ilmu sihir yang boleh menceraikan antara seorang suami dengan isterinya, padahal mereka tidak akan dapat sama sekali memberi mudarat (atau membahayakan) dengan sihir itu seseorang pun melainkan dengan izin Allah dan sebenarnya mereka mempelajari perkara yang hanya membahayakan mereka dan tidak memberi manfaat kepada mereka dan demi sesungguhnya mereka (kaum Yahudi itu) telahpun mengetahui bahawa sesiapa yang memilih ilmu sihir itu tidaklah lagi mendapat bahagian yang baik di akhirat. Demi sesungguhnya amat buruknya apa yang mereka pilih untuk diri mereka, kalaulah mereka mengetahui. al-Baqarah : 102

ุนูŽู†ู’ ุฌูŽุงุจูุฑู ู‚ูŽุงู„ูŽ ู‚ูŽุงู„ูŽ ุฑูŽุณููˆู„ู ุงู„ู„ูŽู‘ู‡ู ุตูŽู„ูŽู‘ู‰ ุงู„ู„ูŽู‘ู‡ู ุนูŽู„ูŽูŠู’ู‡ู ูˆูŽุณูŽู„ูŽู‘ู…ูŽ ุฅูู†ูŽู‘ ุฅูุจู’ู„ููŠุณูŽ ูŠูŽุถูŽุนู ุนูŽุฑู’ุดูŽู‡ู ุนูŽู„ูŽู‰ ุงู„ู’ู…ูŽุงุกู ุซูู…ูŽู‘ ูŠูŽุจู’ุนูŽุซู ุณูŽุฑูŽุงูŠูŽุงู‡ู ููŽุฃูŽุฏู’ู†ูŽุงู‡ูู…ู’ ู…ูู†ู’ู‡ู ู…ูŽู†ู’ุฒูู„ูŽุฉู‹ ุฃูŽุนู’ุธูŽู…ูู‡ูู…ู’ ููุชู’ู†ูŽุฉู‹ ูŠูŽุฌููŠุกู ุฃูŽุญูŽุฏูู‡ูู…ู’ ููŽูŠูŽู‚ููˆู„ู ููŽุนูŽู„ู’ุชู ูƒูŽุฐูŽุง ูˆูŽูƒูŽุฐูŽุง ููŽูŠูŽู‚ููˆู„ู ู…ูŽุง ุตูŽู†ูŽุนู’ุชูŽ ุดูŽูŠู’ุฆู‹ุง ู‚ูŽุงู„ูŽ ุซูู…ูŽู‘ ูŠูŽุฌููŠุกู ุฃูŽุญูŽุฏูู‡ูู…ู’ ููŽูŠูŽู‚ููˆู„ู ู…ูŽุง ุชูŽุฑูŽูƒู’ุชูู‡ู ุญูŽุชูŽู‘ู‰ ููŽุฑูŽู‘ู‚ู’ุชู ุจูŽูŠู’ู†ูŽู‡ู ูˆูŽุจูŽูŠู’ู†ูŽ ุงู…ู’ุฑูŽุฃูŽุชูู‡ู ู‚ูŽุงู„ูŽ ููŽูŠูุฏู’ู†ููŠู‡ู ู…ูู†ู’ู‡ู ูˆูŽูŠูŽู‚ููˆู„ู ู†ูุนู’ู…ูŽ ุฃูŽู†ู’ุชูŽ
ู‚ูŽุงู„ูŽ ุงู„ู’ุฃูŽุนู’ู…ูŽุดู ุฃูุฑูŽุงู‡ู ู‚ูŽุงู„ูŽ ููŽูŠูŽู„ู’ุชูŽุฒูู…ูู‡ู

Dari Jabir RA, Rasulullah SAW telah bersabda, Sesungguhnya Iblis meletakkan singgahsananya di atas air, kemudian dia mengutuskan tenteranya, maka yang paling dekat kedudukannya di antara mereka kepadanya ialah yang paling besar fitnahnya. Salah seoarng daripada mereka datang seraya berkata ; Aku telah berbuat begini dan begini. Lalu Iblis berkata : Kamu belum berbuat apa-apa. Rasulullah SAW bersabda : Kemudian salah seorang daripada mereka datang seraya berkata : Aku tidak meninggalkannya hingga aku telah menceraikannya drp isterinya. Rasulullah SAW bersabda : Kemudian Iblis mendekatkannya kepadanya seraya berkata : Ya Kamu (Baik). al-Aโ€™masy (perawi) berkata; Aku melihat Rasulullah SAW bersabda ; Kemudian dia menjadi pembantu setianyaโ€. Hadith riwayat Muslim (5032).

Tanda-tandanya:
1) Perubahan tiba-tiba dari cinta menjadi benci.
2) Berlaku keraguan antara suami-isteri.
3) Enggan meminta maaf.
4) Membesar-besarkan perselisihan walaupun penyebabnya amat kecil.
5) Pandangan yang buruk seorang suami terhadap isterinya dan sebaliknya. sehingga
seseorang suami melihat isterinya sangat hodoh, walalupun di mata orang lain isterinya itu
sangat cantik. Berlaku juga isteri melihat suaminya dalam keadaan wajah yang menakutkan.

Orang yang kena sihir pemisah akan merasa benci setiap perbuatan yang dilakukan oleh isterinya atau suaminya. Orang kena sihir pemisah ini benci kepada suaminya ada di rumah, misalnya isteri melihat suami di luar rumah seperti biasa, tetapi ketika masuk rumah, dia merasa amat benci.

2. Guna-guna (Sihir Percintaan)
Tanda-tandanya:
– Gelora cinta yang membuak-buak/keterlaluan.
– Sukar mengawal cintanya.
– Rindu bayang yang berlebihan.
– Patuh secara membuta-tuli.

3. Memperdaya Pandangan (Hipnotis)
Tanda-tandanya:
– Orang melihat benda yang diam seolah-olah bergerak dan sebaliknya.
– Melihat yang kecil menjadi besar dan sebaliknya.
– Melihat sesuatu tidak sebagaimana yang sebenarnya, seperti melihat tali dan tongkat menjadi ular yang bergerak dan merayap ke arah Nabi Musa a.s.

Melawan sihir hipnotis:
– Azan
– Membaca ayat al-Kursi
– Zikir-zikir yang disyariatkan tentang mengusir syaitan.
– Membaca istiโ€™azah dan basmalah.

4.Sihir Membuat Orang Jadi Gila
Tanda-tandanya:
– Jadi bingung/bodoh dan pelupa.
– Cakap merapu
– Mata layu
– Tidak tenang pada satu-satu tempat. Sentiasa resah dan bergerak ke sana-sini.Tidak boleh diam setempat.
– Tidak mampu meneruskan pekerjaan tertentu.
– Pakaian selekeh. Tidak pedulikan penampilan diri.
– Berjalan tidak tentu arah. tiada tujuan matlamat. Kadang-kadang suka tidur di tempat sunyi.
Nuffnang Ads

5. Sihir Membuat Orang Tidak Bermaya
Tanda-tandanya:
– Suka berseorangan.
– Mentup diri sepenuhnya.
– Diam berterusan.
– Tidak suka bertemu orang.
– Fikiran melayang.
– Selalu pening.
– Lesu dan tidak bermaya

6. Sihir Mendengar Panggilan
Tanda-tandanya:
– Selalu mengalami mimpi ngeri.
– Bermimpi mendengar suara-suara yang bercakap kepadanya dalam keadaan jaga tetapi tidak melihat orannya.
– Selalu was-was.
– Selalu meragukan teman dan orang-orang yang dicintainya.
– Mimpi seolah-olah akan jatuh dari tempat tinggi.
– Mimpi melihat haiwan mengejarnya.

7. Sihir Membuat Penyakit
Orang yang disihir akan terkena penyakit yg tertentu.. Contohnya jika dishir menjadi lumpuh, maka org yg terkena sihir benar-benar lumpuh. Sehinggakan doktor binggung kerana mengikut ilmu perubatan moden, tidak ada sebarang simpton yang menyebabkannya lumpuh.

Tanda-tandanya:
– Selalu sakit pada salah satu anggota badan.
– Saraf tersumbat.
– Lumpuh salah satu anggota tubuh
– Lumpuh menyeluruh.
– Tidak berfungsi salah satu pancaindera.

8. Sihir Pendarahan
Sihir ini berlaku kepada wanita. Seorang tukang sihir menghantar jin kepada wanita yang hendak disihirnya. Jin itu diberi tugas untuk mengeluarkan darah dengan cara masuk ke dalam tubuh wanita tersebut dan berjalan di urat-uratnya bersama darah.

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: โ€œSyaitan berjalan di dalam tubuh manusia pada peredaran darah.

Sekiranya jin ini telah sampai ke otot yang ada di rahim wanita maka dia mengoyaknya sehingga otot tersebut mengalirkan darah.

9. Sihir Menahan Pernikahan
Tukang sihir mengerjakan sihir dengan menugaskan satu atau beberapa jin supaya mendekati gadis yang menjadi sasarannya hingga dapat masuk kepadanya. Jin ini berhasil memasuki tubuh gadis tersebut dalam salah satu keadaan berikut:
โ€“ Takut yang bersangatan
– Marah yang tidak terkawal
– Lalai berlebihan
– Di puncak gelora nafsu syahwat

Jin tersebut akan melakukan satu antara dua:
– Masuk ke dalam wanita tersebut lalu menyebabkan dia merasa benci kepada setiap calon suami yang mengemukakan lamaran kepadanya.

atau

– Jin tersebut tidak boleh masuk lalu menyihir โ€˜menipu penglihatanโ€™ dari luar lalu dibayangkan oleh kaum lelaki bahawa wania tersebut berwajah buruk kemudian membisikkan perkara ini kepadanya, dan hal yang sama juga dilakukannya kepada wanita tersebut.

Kemudian setiap lelaki yang telah mengemukakan lamarannya kepada wanita tersebut tidak mahu menerimanya sekalipun pada awalnya telah bersetuju, setelah beberap hari lelaki tersebut mengembalikan lamaran, akibat bisikan syaitan kepadanya.

Tanda-tandanya:
– Pening kepala yang berterusan, tidak berhenti sekalipun diberi ubat doktor.
– Sesak di dada terutama setelah asar hingga tengah malam.
– Melihat pelamar bermuka hodoh.
– Banyak berfikir (fikiran melayang).
– Selalu gelisah waktu tidur.
– Selalu rasa sakit di perut.
– Rasa sakit di tulang punggung bahagian bawah.

Selepas kejayaan filem Magika, pengarahnya, Edry Abdul Halim enggan mendiamkan diri dan memilih untuk mencuba sesuatu yang baru.

Lantas filem 3D stereoskopik berjudul 29 Februari tampil mengetengahkan idea kreativiti barunya dan sekaligus mengangkat karya keduanya itu sebagai yang pertama di negara ini menggunakan teknologi berkenaan.

“Filem ini menampilkan teknologi 3D stereoskopik dan merupakan yang pertama di negara ini menggunakan teknologi tersebut. Ia dihasilkan sebagai tanggungjawab kami kepada industri seni dan bukanlah sebuah hiburan kosong sahaja. Saya bangga dapat menghasilkan filem ini,” katanya ketika ditemui di lokasi penggambaran filem berkenaan di Stadium Merdeka, beberapa hari yang lalu.

Dibintangi oleh Remy Ishak dan Jojo Goh selaku pendukung utama, jelas Edry filem berkenaan mengangkat sebuah kisah cinta yang terhalang dek keluarga berikutan berlainan agama.

Namun yang menariknya mengenai filem tersebut ialah ia mengetengah elemen cinta, muzikal dan epik dalam satu pakej.

“Filem ini mengangkat kisah seorang lelaki bernama Budi yang dilahirkan pada tahun lompat iaitu pada 29 Februari. Perkembangan kehidupannya lebih perlahan berbanding orang lain kerana empat tahun orang biasa bersamaan setahun untuk lelaki itu.

“Dari situ bermulalah pelbagai kisah yang dilaluinya dan salah satu tentunya kisah cintanya terhadap gadis cina bernama Lily. Kelebihannya pada filem ini ialah suntikan muzikalnya serta pada masa yang sama kupasan sejarah kehidupan bermula pada zaman 1896 antaranya perang Jepun dan peristiwa 13 Mei ,” ucapnya.

Tambah Edry lagi, penonton juga akan dapat melihat antaranya peristiwa 13 Mei dan perang Jepun yang turut diselitkan dalam filem berkenaan.

Dengan berbajetkan RM 3.5 juta, kata Edry antara cabaran yang dilaluinya dalam menyiapkan filem ini ialah ketepatan fakta sejarah serta ketelitian dalam penghasilannya menggunakan elemen 3D itu sendiri.

“Cabaran utama saya tentunya dari segi fakta sejarah, yang mana tak boleh salah dan tak boleh nak songsangkan sejarah. Sebagai contoh babak 13 Mei dan perang Jepun itu merupakan satu fakta jadi kita tak boleh tipu. Saya tak boleh nak putar belit sejarah.

“Selain itu juga, menerusi penggunaan teknologi 3D ini semuanya perlu diteliti kerana ianya nampak detail. Bayangkan kita menggunakan 3D untuk mempamerkan emosi dan ia bukanlah satu tugas yang mudah,” katanya filem tersebut bakal ditayangkan pada 30 Ogos tahun hadapan.

A press release issued by fantagio on Monday said that the rumor of the two having gotten married in secret, which has recently been spreading through various websites and social networking services, is “entirely groundless.”

Gong Yoo has been focusing only on his work these days, including filming and promoting his latest movie “The Crucibles” while now also busy preparing for his fan meeting in Japan in December, fantagio added.

In response, fantagio will inquire into a cyber investigation to find the original distributor of the news, take legal measures if necessary, and take firm measures against media outlets which have reported on the rumor without consideration of the agencies’ positions, the statement added.

Gong, 32, whose real name is Gong Ji-cheol, has appeared in more than a dozen television dramas and films since his debut in 2001 and became a household name throughout Asia after starring in the 2007 hit TV series “The 1st Shop of Coffee Prince.”

His latest project “The Crucibles,” co-starring actress Jung Yu-mi, topped the local box office for several weeks.

Lim, also of the same age, has appeared in numerous dramas and movies since her debut in 1998 including the hit TV series “I’m Sorry, I Love You” (KBS2, 2004) and films “A Tale of Two Sisters” (2003), “Lump of Sugar” (2006) and blockbuster fantasy flick “WOOCHI” (2009) opposite Korean actor Gang Dong-won.

The two starred in film “Finding Mr. Destiny” together last year but are known to be close friends.

Source : Asianbite.com

Kapanlagi.com – Artis Intan Nuraini mengungkapkan rasa syukur, karena sudah resmi sebagai istri dari Donny Azwan Putra. Prosesi ijab kabul pun dirasa lancar sekali jalan, di hadapan para saksi dengan disaksikan oleh ayah Intan yang saat itu sekaligus menikahkan mereka.
“Kita bersyukur alhamdulillah, hari ini saya resmi jadi nyonya Donny. Tadi sudah melewati akad nikah pukul 8 pakai adat Minang. Alhamdulillah berjalan hikmat, Donny bacanya lancar, langsung menatap ke ayah tanpa baca teks,” ungkap Intan Nuraini.

Intan yang didampingi sang suami, di Gedung Dhanapala Departemen Keuangan, Jl. Lapangan Banteng, Jakarta Pusat, Minggu (30/10/2011) pagi, menerima emas 30 gram sebagai mas kawin.

“Alhamdulillah ijab qobul lancar, sekali saja, eh pas nengok kok pas jam 9.11 WIB, latihannya sudah cukup. Mahar untuk pernikahan kita logam mulia, 30 gram menggambarkan tanggal pernikahan kita tanggal 30 Oktober,” jelas Donny.

Intan berharap pernikahannya dengan Donny Azwan Putra menjadi pernikahan pertama sekaligus yang terakhir hingga akhir hayatnya.

“Berharap ini adalah pernikahan sekali seumur hidup. Mohon doanya dari semua,” pungkasnya.

The singer had not sign any pre-nuptial agreement with hubby 36-year-old Coco Lee wedded her 52-year-old Canadian boyfriend, Bruce Rockowitz yesterday after an eight year courtship.

The wedding was held at Hong Kong’s Sky 100 and reportedly cost millions of dollars.

The wedding ceremony was conducted in traditional Jewish ritual and the venue was decorated with various white flowers to symbolise purity.

Coco’s guests included many popular Western singers and Taiwanese artistes like Elva Hsiao, Bowie Tseng and A-Ya. Elva, in particular, drew much attention while clad in a sexy red dress.

At 5.45pm, the band played Coco’s famous tune “Moonlight Lovers” to signify the start of the ceremony. Bruce entered with his 2 daughters from a previous marriage while Coco walked down the aisle with her mother.

Dressed in a wedding gown that was embellished with S$160,000 worth of pearls and jewellery, Coco was all smiles beside her groom. As Bruce is a Jew, he wore a traditional white Kipa.

After the exchange of wedding bands, a glass was broken in accordance to the Jewish belief that the sound of glass shattering signifies the beginning of a blissful married life.

The newlyweds shared a kiss when the ceremony ended.

A luxurious wedding banquet was then held at Ritz Carlton that night with 200 invited guests, where singers Jennifer Lopez and Bruno Mars took to the stage as guest performers at the wedding.

Speaking to the press later that night, the bride, who was dressed in a lovely golden evening gown, and clad in jewellery worth S$1.28 million, gushed, “During the ceremony, my heart was beating so fast and I almost cried. But I had to stop myself from crying by thinking of my dog at home, since a wedding is supposed to be a joyous occasion.”

When asked if Coco and Bruce had signed any pre-nuptial agreements, the couple shared that they will be sharing everything with each other, including all of their assets.

Shahrukh Khanโ€™s highly ambitious project โ€˜Ra.Oneโ€™ hit the theatre this Diwali and after receiving a mixed review, Shahrukh Khan is geared up for Lady Gagaโ€™s show at Formula 1 after-party event to be held in Greater Noida Sunday night.

“Everyone seems to be happy with ‘RA.One’ in Los Angeles…I feel so touched and happy. now off to Delhi for Formula1 and Lady Gaga show!!” Shah Rukh posted on his Twitter page Saturday.

Gaga, who arrived in India Thursday night will be performing at the F1 after party event and she assures that her special performance will have an “Indian influence”.

The after-party has been organized by actor Ajun Rampal and restaurateur A.D. Singh’s high-end lounge and bar Lap. It will be held at a special 20,000 sq ft construction at the Jaypee Greens Golf and Spa Resort in Greater Noida.

Shahrukh is looking forward to the event as he wished to rope in Lady Gaga for โ€˜Ra.Oneโ€™ but things did not work out. King Khan will get to catch up with Gaga on her life and career in an exclusive tete-a-tete for a chat show on UTV Bindass.

Fraternities from the fashion, films and bureaucrats are expected to grace Lady Gagaโ€™s show.

Source : Bollywood Mantra.com

The Material Girl reportedly has an immaterial brother, or at least one with no roof over his head. According to the Michigan Messenger, Madonna’s older brother Anthony Ciccone has been living under a bridge in Traverse City, Mich.

So, what’s the homeless-for-a-year guy got to say about his little sister’s lack of interest in his predicament?

RELATED: Madonna Expands Efforts to Help Orphans in Malawi

“My family turned their back on me, basically, when I was having a hard time,” he said. “You think I haven’t answered this kind of question a bazillion timesโ€”why my sister is a multibazillionarie, and I’m homeless on the street?”

“Never say never,” he said. “This could happen to anybody.”

Big brother Anthony reportedly lost his job at Ciccone Vineyard, owned by his father, in the nearby town of Suttons Bay, Mich., and now collects discarded bottles and cans to make money.

We know times are tough out there, but charity begins at home, right? And we’re guessing there just might possibly be someone out there who could shine a ray of light on Anthony’s dark situation.

Source: http://www.eonline.com

Memey Bagaikan Puteri Raja

Biarpun namanya tidak segah Datuk Siti Nurhaliza dan Erra Fazira, tetapi anak Felda Tenggaroh Selatan ini cukup bertuah. Banyak pihak yang sudi menaja majlis perkahwinannya dengan pelakon kacak, Norman Hakim.

Dalam majlis resepsi yang diadakan di rumah pengantin perempuan kelmarin, Memey tampil bagaikan Puteri Raja dalam dua persalinan mewah sentuhan pereka fesyen terkenal, Hatta Dolmat dan Rizman Ruzaini. Dianggarkan kedua-dua gaun moden ini berharga hampir RM30,000 kerana ia menggunakan perincian eksklusif.

Menurut Hatta Dolmat, dia mengambil masa dua bulan untuk menyiapkan gaun berona merah jambu dan pic itu.

โ€œKalau ikut citarasa peribadi saya, sudah pasti saya gemarkan baju yang menggabungkan ciri-ciri tradisonal dan moden, tetapi Memey lebih cenderung kepada rekaan moden. Jadi, untuk memenuhi kehendak pengantin, saya buatkan sepasang gaun moden yang menonjolkan kelembutan seorang wanita. Selain itu, saya juga sesuaikan rekaan ini dengan konsep majlis persandingan, iaitu perkahwinan dalam taman,โ€ ujar Hatta.

Bagi Rizman Ruzaini pula, mereka menghasilkan gaun Memey dengan mengambil inspirasi daripada gaun rekaan pereka fesyen antarabangsa, Elie Saab. Memilih rona putih dan merah jambu, gaun moden ini mewah perincian batu permata.

โ€œDianggarkan terdapat kira-kira 1000 butir permata yang saya gunakan dan semua itu adalah asli. Saya gunakan fabric berwarna putih dan merah jambu kerana saya memilih konsep perkahwinan Inggeris untuk busana ini. Walaupun meminjam sedikit idea daripada Elie Saab, tetapi pada dasarnya, gaun ini adalah ilham kami berdua,โ€ ujar Rizman.

Ditanya pendapat mereka tentang penampilan Memey pada hari majlis persandingan itu, baik Hatta mahupun Rizman, masing-masing mengakui pelakon itu tampil cukup menawan persis seorang Puteri Raja.

Kami rasa Memey cukup jelita dan menawan. Rezekinya memang murah kerana walaupun masih baru industri, tetapi ramai yang mahu memberi penajaan. Kami sendiri tergerak untuk menaja baju perkahwinan ini kerana terpesona melihat kecantikan dan penampilannya selama ini.

Majlis persandingan Memey dan Norman berlangsung dalam suasana yang cukup meriah pada petang kelmarin. Majlis yang dihadiri oleh kira-kira 5000 orang itu dimulakan dengan acara persandingan dan menepung tawar dan diakhiri dengan acara memotong kek.

Selepas ini pasangan ini akan diraikan dalam majlis perkahwinan yang bernilai RM12 juta, di Hotel Crowne Plaza Mutiara, Kuala Lumpur. Majlis yang akan berlangsung pada 28 September ini ditaja sepenuhnya oleh jenama barangan kemas, Rafflesia.

Berkonsepkan Kosmopolitan, hanya 200 orang tetamu yang diundang dan dengar kata ada beberapa selebriti antarabangsa yang akan turut serta.

Source : Gua.com.my