Category: Muzik (Music)


Hong Kong singer-actor Edison Chen’s personal assistant revealed Tuesday that the star had recently flown to the United States to meet Lady Gaga to discuss collaborative opportunities for next year, reported Chinese media.

“Lady Gaga will embark on a series of activities in Asia next year. She knows that Edison is building up his fashion label in Asia and owns an entertainment company. She hopes to work with him,” said his assistant, known only as Mr Tay.

Tay went on to dispel rumours that Chen’s meeting with the flamboyant singer was to seek her help in creating his new album.

Chen’s assistant said that Lady Gaga was probably too busy with her own concerts at the moment to assist Chen with his album that is due to be released in November.

According to Tay, Chen had known Lady Gaga for many years and described her as a “hardworking, smart and opinionated artiste”.

He added that both Chen and Lady Gaga have long been admirers of each other’s sense of style.

Lending credence to Tay’s words was two of Chen’s latest blog posts.

On Saturday, he posted on his blog a photo of himself sitting cheek-to-cheek with Lady Gaga at a publicity event in Taiwan.

In another blog entry on Tuesday, Chen also thanked Lady Gaga and her management company Atomic Factory for awarding him special status when he attended her concert recently.

The Chinese-Canadian star’s 2008 sex photo scandal rocked the Asian entertainment industry and left both his career and reputation in shambles, forcing him to spend most of his time in the US since the incident.

Recently, Chen had been actively engineering his comeback, doing his best to promote his fashion label Clot and even managing to get big names like Jay Chou and M.C. Hotdog to write songs for his new album.

If Chen does manage to rope in the ultra-popular Lady Gaga, he will be one step closer to success in his bid to revive his showbiz career.

Kapanlagi.com – Kemunduran Glenn Fredly dari dunia musik di tanah air, sangat disayangkan presenter dan model Cathy Sharon. Sebagai penyanyi yang sukses lewat banyak hit dan album, menunjukkan mantan suami Dewi Sandra itu merupakan sosok yang sangat berbakat.

“Sangat disayangkan sekali. Dia memang sangat berbakat sekali, suara dia memang nggak ada duanya,” ungkap Cathy Sharon saat ditemui di Studio Penta, Kebon Jeruk, Jakarta Barat, Kamis (14/01/2010).

Cathy yang mengaku sebagai penyuka lagu-lagu Glenn Fredly, mengaku kehilangan saat pria asal Maluku itu tak lagi merilis lagu kembali, padahal secara bakat dan kemampuan sangat mendukung. “Disayangkan, kalau saya sih berharap dia akan kembali lagi,” tegasnya menambahkan.

“Mungkin dia butuh waktu untuk sendiri dulu kali yah. Karena banyak kejadian-kejadian, biasalah bagi seorang artis, tidak mau memunculkan diri dulu. Mungkin nanti dia akan kembali. Kalau aku berfikir positif kalau dia akan kembali lagi,” pungkasnya

Anang kembali mempersiapkan diri untuk merilis singel tarbarunya berjudul ‘Hujan pun Menangis’. Video klipnya saat ini tengah digarap.

Berbeda dengan singel pertamanya ‘Separuh Jiwa ku Pergi’, mantan suami Krisdayanti ini mengatakan kalau lagu ‘Hujan pun Menangis’ tersebut bernada lebih ngerock.

“Lagu ‘Hujan pun Menangis’ memang lebih berbeda dari yang pertama (Separuh Jiwa ku Pergi), ini lebih slowrock, sedih banget deh,”kata Anang ditemui disela-sela pembuatan video klip ‘Hujanpun Menangis’ di kawasan Sentul, Bogor, Jawa Barat.

Untuk video klip terbarunya ini Anang lebih memilih untuk konsep natural. “Konsepnya lebih ke alam, karena Indonesia mempunyai alam yang bagus, nggak salah kan kalau kita manfaatkan,”imbuhnya.

Masih sama dengan singel sebelumnya, tema dari lagu ‘Hujan pun Menangis’ ini mewakili secara tidak langsung perasaan duda beranak dua tersebut saat ini. “Ini cerita tentang orang yang tak bisa memahami pasangan hidupnya,”pungkasnya. – indonesiaslebriti.com

kris n adamFrom handsome also-ran to American Idol champion.

Kris Allen completed an incredible journey this week by being named the eighth-ever winner of the most popular show on television.

Overlooked when the competition began – at the outset, Simon Cowell even suggested that Allen should keep his marriage a secret because he would only advance based on his looks – Allen shed his underdog label and overcame Adam Lambert in a tightly-contested finale.

What was Allen’s reaction upon winning? He said: “Adam deserves this. I’m sorry.” Class act (and we agree!).

Will Kris follow in the successful footsteps of past victors such as Carrie Underwood? Or the anonymous footsteps of champs such as Reuben Studdard?

Only time will tell. For now, let’s just wish a hearty congratulations to one of the most unexpected winners in show history!

danny-gokey-adam-lambert-picBack in March, the American Idol spoilers on the street were that the fix was in and the show’s producers were doing what they could to ensure Danny Gokey and Alexis Grace as the top two, with Lil Rounds and Adam Lambert right behind them.

But with Rounds ousted last week and Grace not even making the top 10, that isn’t happening. Guess you can’t believe every spoiler you read.

It’s still no surprise, though, that Simon Cowell named Danny Gokey and Adam Lambert as his hopeful top pair at a press conference this week.

“I would put my money on Adam and Danny,” the judge said. “It is going to be Adam and somebody. I would like to see Adam and Danny because I think they are the best two singers, and at the end of the day that is what should happen.”

oiam3Itulah kejutan kedua yang diterima dalam ‘One In A Million 3’ malam tadi selepas penyingkiran Rizu. Diperkenalkan pada awal pertandingan, imuniti bertujuan memberi ganjaran pada peserta yang dirasakan juri telah mempamerkan persembahan terbaik serta menunjukkan peningkatan. Imuniti pernah diberikan kepada Esther (dua kali), Tomok (dua kali), Amylea (satu kali) dan Aweera (satu kali).

Selepas ini, nasib para peserta terletak sepenuhnya di tangan penonton tanpa sebarang campur tangan juri. Hanya tinggal tiga minggu sebelum berlangsungnya acara kemuncak Grand Finals. Jadi, siapa tiga finalis yang akan mara ke pusingan akhir pertandingan? Sukar sebenarnya untuk dikatakan siapa kerana semuanya berdasarkan pilihan popular. Malah juri juga sukar memberikan sebarang ramalan.

“Pertandingan ini bagaikan satu permainan. Pada awal minggu, seorang peserta itu mungkin berada di atas tetapi pada penghujung minggu, dia mungkin di tangga terbawah. Oleh itu, penting untuk ditunjukkan kebolehan mereka setiap minggu. Tomok, contohnya. Setiap minggu persembahannya mengujakan. Dia menerima kritikan dan pandangan kami dan cuba memberi satu persembahan yang menarik. Tapi pada masa yang sama, setiap peserta memang berbakat dan bukan mudah untuk memilih seorang juara. It’s going to be a tough fight,” kata Syafinaz.

Buat Tomok dan Amylea, walaupun menerima pujian dari juri malam tadi, ia tidak bermakna kehadiran mereka di Grand Finals nanti sesuatu yang pasti.

“Saya tak sangka saya boleh sampai ke tahap ini kerana sebelum ini, ketika dengan band, ada yang mengadu tak sedap dengar. Oleh itu, saya berterima kasih pada 8TV dan kru produksi kerana banyak menolong saya. Tak lupa juga Aubrey (Suwito) untuk arrangement lagu. Mereka yang menyebabkan saya ada peningkatan. Saya masih mencari dan mengejar untuk membuat yang terbaik,” kata Tomok.

Tambah Amylea, “Susah nak cakap siapa yang akan mara ke finals nanti. Saya sebenarnya tidak melihat diri saya sebagai bertanding dengan rakan-rakan lain kerana genre muzik kami yang berbeza. Saya akan terus membuat yang terbaik dan jika ia ditakdirkan kepunyaan saya, ia tak akan lari ke mana.”

Gua.com.my

Indonesiaselebriti.com, Sabtu, 21 Maret 2009

wali-band
Grup band Wali tampaknya berhasil meraih keberuntungan dengan revolusi bisnis musik terbaru yaitu RBT, sebab band Wali mampu mencuri perhatian penikmat musik Tanah Air dengan meraih 4 Juta RBT.

Wali band yang terdiri dari Faank (vocal), apoy, (gitar), Tomi (drum), dan Ovie (keyboard) mendapat sambutan baik dari masyarakat dengan single ‘Dik’, dimana lagu tersebut menjadi favorit masyarakat untuk dijadikan ring backtone.

“Kita tidak menyangka bila karya-karya kita bisa didengar oleh seluruh masyarakat Indonesia. Sungguh suatu hal yang luar biasa buat kita,” ujar Faank saat ditemui indoseleb di kantor Nagaswara, kawasan Menteng, Jakarta Pusat

Kesuksesan yang diraih oleh band Wali tidak lantas membuat band tersebut tinggi hati. Mereka mengaku tetap hidup dengan sederhana.

“Kita berusaha membuat karya yang bagus karena kita tak mau dikenal masyarakat karena gosip. Maka itu kita kerja keras untuk membuat lagu-lagu yang bisa dinikmati pendengar musik,” tambahnya. (

Indonesiaselebriti.com

Grup band Samsons siap meluncurkan singel ketiga dari album terbarunya berjudul ‘Penantian Hidup’.

Untuk singel ketiganya ini, grup band yang dipunggawai Bams Reguna Bukit (vokal), Erik Partogi Siagian (gitar), Irfan Aulia (gitar), Chandra Christanto (drum), dan Aldri Dataviadi (bass) ini tak lagi menyuguhkan lagu bertema cinta.

Singel ketiga yang berjudul ‘Devil Box’ ini lebih memuat unsur politis. Pemilik hits ‘Naluri Lelaki’ ini ingin para penggemarnya melihat yang lain dari Samsons.

samson
“Kita bosen juga bikin lagu cinta, lagu ini memang agak beda. Kita menciptakan lagu apa yang kita rasa, ini merupakan sisi lain dari Samsons yang ingin ditawarlkan,” ucap Bams, saat ditemui disela-sela pembutan video klip ‘Devil’s Box’ di daerah Jl Prapanca, Kebayoran Baru, Jakarta Selatan, Kamis (12/3) sore.

Lebih lanjut mantan kekasih Nia Ramadhani tersebut menceritakan, kalau lagu ini merupakan gambaran carut marutnya bangsa Indonesia.”Lagu ini menceritakan kepenatan kita tinggal di Indonesia. Konsep video klip ini pengabungan dari masa lalu negara kita,”imbuhnya.

Oleh: Razif Rosdi

KUALA LUMPUR, 3 MAC 2009: Transformasi telah berlaku dalam Akademi Fantasia 7 (AF7) apabila nama 20 calon pelajarnya telah diumumkan hari ini, lebih awal sebelum mengetahui siapakah Pengetua AF7.

Hasil dari penjelajahan ke 4 negeri, hanya 20 pelajar yang terbaik sahaja terpilih daripada beribu-ribu yang datang mencuba bakat dalam sesi uji bakat pada musim kali ini.

322009_students20a

Dari 20 calon itu, tapisan akan berlaku lagi. Keputusan mutlak siapakah pelajar AF7 bakal kita ketahui pada program Tirai Akademi Fantasia 7 iaitu Sabtu dan Ahad ini, 7 & 8 Mac 2009.

“Kesemua 20 calon pelajar itu dimestikan menyertai Minggu Orientasi & Kem Muzikal (MOKM) yang meliputi pelbagai kelas-kelas bimbingan dan ujian kelayakan seperti vokal (teknik), vokal (persembahan), tarian, lakonan dan pelbagai lagi selama 6 hari bermula 1 Mac – 6 Mac 2009.

“Hanya pelajar-pelajar yang memberikan persembahan terbaik keseluruhan sahaja akan diserapkan ke dalam AF7 dan keputusannya akan diumumkan dalam Tirai Akademi Fantasia 7 (Bahagian 1 & 2) pada 7 & 8 Mac ini, jam 9.00 malam di saluran rasmi, Astro Ria,” kata orang kuat Astro Ria, Khairul Mizan Shagul.

Daripada 20 calon itu, seorang peserta adalah artis rakaman iaitu Nas Adila manakala 2 lagi, Aril dan Abraham, adalah peserta program realiti TV. Abraham adalah Top 4 program One In A Million 2 dan Aril pula adalah pengacara dan peserta Gangstarz yang juga adik kepada penyanyi Izwan Pilus.

Selain Aril, ada 2 lagi calon mempunyai ikatan dengan artis Isma dan Lizda. Isma atau nama sebenarnya, Ismaliza Ismail adalah kakak kepada penyanyi Tomok dan isteri kepada komposer dan penyanyi, Zul 2By2. Manakala, Lizda pula isteri kepada pelakon drama terkenal, Ezany.

Krew murai.com.my sendiri sempat berjumpa dengan beberapa pelajar ini ketika babak kejutan diadakan iaitu ketika memberikan ‘watikah’. Antara mereka ialah Aril, Abraham, Adila dan Sidi.

Apa kata komen mereka:

ARIL: “Saya tak sangka terpilih. Saya pergi uji bakat pun tidak dirancang. Saya ingatkan itu uji bakat terakhir. Rupa-rupanya apabila sedang beratur barulah saya tahu ia adalah uji bakat pertama. Terima kasih juri kerana sudi ambil saya.”

AB: “Saya tak sangka langsung berjaya. Kebetulan saya adalah orang yang terakhir melepasi tahap 3 dan mengisi borang. Saya dapat borang pun last minute. Malah saya pergi uji bakat pun senyap-senyap tanpa beritahu keluarga. Semuanya sebab saya tak mahu mereka terlalu berharap,”

ADILA: “Saya ingatkan dah tak dapat. Maklumlah katanya pengumuman akan dibuat pada 12 Februari lepas. Jadi, saya pun tak mengharap lagi. Rupa-rupanya saya dapat dan bersyukur sangat-sangat.”

SHIDI: “Tiap-tiap tahun saya dah pergi uji bakat dan banyak kali juga lsampai stage ke-4. Tak sangka pula selepas berumahtangga, barulah saya dapat. Terima kasih Astro.”

Senarai 10 calon pelajar lelaki

1. AMIM (Abdul Hamim bin Haji Suleiman, 21, Johor Bahru, Johor)
2. AB (Abraham Edwin Dungot, 26, Ranau, Sabah)
3. AKIM (Afiq Hakim bin Ahmad, 18, Johor Bahru, Johor)
4. OBRI (Ahmad Sobri bin Hasmuni, 24, Johor Bahru, Johor)
5. KELANA (Kelana bin Ayu, 40, Bintulu, Sarawak)
6. ARIL (Khairil Azam bin Pilus, 24, Kuala Lumpur)
7. HAFIZ (Mohd. Hafiz bin Mohd Suip, 19, Kuching, Sarawak)
8. QHAUD (Mohd Qhauhd bin Abdul Rashid, 25, Selangor)
9. SIDI (Mohd. Rashidi bin Mohamad Isa, 27, Ipoh, Perak)
10. YAZID (Mohd. Yazid bin Ibrahim, 22, Johor Bahru, Johor).

Senarai 10 calon pelajar perempuan

1. FAEZAH (Alpaezah binti Manaf, 20, Keningau, Sabah)
2. CABBY (Cabrine Blaire Bernard Solibun, 20, Kota Kinabalu, Sabah)
3. CLAUDIA (Claudia Fay Geres, 24, Kuching, Sarawak)
4. ISMA (Ismaliza binti Ismail, 30, Kuala Lumpur)
5. LIZDA (Lizda Nuryanti binti Abidin, 27, Tawau, Sabah)
6. ADILA (Nas Adila binti Mohd Dan, 23, Johor Bahru, Johor)
7. ZIZI (Nur Fazelah @ Zizie binti Mohd Tahil)
8. RUBISA (Rubisa binti Tiasin; 23, Kota Marudu, Sabah)
9. AISHAH (Siti Aishah binti Bujang, 18, Kuching, Sarawak)
10. RINI (Zuzafrini binti Zulkifli, 26, Kajang, Selangor)

Cook Certified Platinum

david-cook

David Cook’s self-titled debut has been certified platinum by the RIAA for sales exceeding one million units.

Released on 18 November 2008, ‘David Cook’ entered the Billboard charts at #3 and digital album charts at #1, marking the best debut from an American Idol winner since 2006.

Collectively, songs from ‘David Cook’ have sold over two million tracks and ringtones combined. The first single, “Light On,” dominated the AOL Top 40 radio chart with eight (non-consecutive) weeks at #1 and is currently Top 10 at Hot AC radio and still climbing.

In late September last year, “Light On” premiered on AOL Music’s pop culture news site, PopEater.com, receiving over one million plays in less than a week.


Cook’s coronation single, “The Time of My Life” recently went platinum, with over one million tracks sold. “The Time of My Life” is not only the biggest single debut but also the highest selling coronation single in the show’s history. It also held the #1 position at mainstream AC radio for nearly four months straight. Cook is the 34th American Idol contestant to appear on a Billboard chart.

Cook kicked off 2009 by performing for troops during a USO tour. He visited seven different bases, singing songs off his self-titled album. And he will be kicking off his first headline tour, ‘The Declaration Tour – 2009’ in Tallahassee, Florida on 13 February.