Amir tampak kebingungan, sambil memecut laju BM7 series nya dia pun tiba diperkarangan rumahnya. Rumahtangganya sedang bergolak.

Isterinya mahu meninggalkannya melupakan mahligai indah yg mereka bina sekian lamanya.

Amir : Safirah…ko nak ke mana ni? Jgn ko nak derhaka dgn suami, tempik si Amir.

Safirah : Saya nak meninggalkan abg! Tak tahan saya dgn perangai abg yg terlalu materialistik! !

Amir : Abih Beg-Beg tu…Yg ko pakai tu…Crocodile, Samsonite tu semua aku beli hasil titik peluh aku tau….!!

Safirah : Tapi…..

Amir : Tak da tapi-tapi… .Kau nak tinggalkan aku… jgn bawak beg beg kepunyaan aku ini.. Pegilah ko selai spinggang!!

Safirah : Abg ni Kejam….Tak mengenang budi..

Amir mencelah…

Amir : Oh tak mengenang budi…!!! Hoi Safirah , cuba ko ingat balik masa ko eksiden dulu….ni hah darah yg mengalir kat dalam tubuh aku ni hah yg jadik penyelamat dikala nyawa kau tenat…Skarang kau nak tuduh aku tak mengenang budi!!

Safirah : Abih nak saya bayar balik hutang darah abg lah ni…??

Amir : Kalau itu hakikatnya!! ……. Kau tak payah nak tunjuk keras… ko tak da apa… harta, bende… nak bayar balik semua yg aku berikan pada kau selama ini…

Air mata Safirah mengalir laju… membasahi pipinye yg berjerawat itu!! Safirah tak berfikir panjang setelah didera secara batiniah. Dia pun mula membuka segala pakaian yg sedang dipakainya.. .

Safirah : Baik !!!!! Saya akan Keluar dari rumah ni tanpa seurat benang….

(Sambil membuka Baju Kurungnya).. Nah (sambil mencampak ke arah Amir) ambik balik Baju Kurung Den Wahab yg awak belikan Raya dulu!!!!

Amir tersentak !!! Safirah cuma tinggal bercoli dan sluar dalam saja……

Jiran tetangga mula mengambil perhatian..

Safirah :Nah!! (sambil Mengambil sesuatu dari dalam Seluar dalamnya)

Ambik Ni !!!!!!!
Si Safirah mencampakkan tuala wanitanya yg dipenuhi darah itu!! kpd Amir..

Amir : Eii..iiii..Apa ni …Peng…
Belum sempat amir menghabiskan ayatnya….

Safirah : TU!!! BAYAR BALIK HUTANG DARAH AWAK, SAYA BAYAR SECARA INSTALLMENT. …..!!