Ciuman 20 Meter..

Di sebuah kedai kain, seorg gadis cun tgh memilih kain. Disebelahnye terdapat seorg jurujual lalaki yg agak macho dan hensem. Setelah menemui kain yg sesuai, gadis tersebut bertanyakan harganye…

Gadis cun : bang, kain yg nie berapa ringgit semeter?
Jurujual lelaki : cik adik manis punya pasal, semeter abg minta sekali ciuman aje..
Gadis cun : ok..sy setuju..so bg sy 20 meter..

Jurujual lelaki tersebut terus memotong kain yg diminta dgn hati yg amat gembira. setelah selesai, jurujual tersebut menyerahkan kain kpd gadis cun dan menuntut bayarannya…

Gadis cun : nenek sy kt luar tu akan bayar….

twengg.. hehehe..~

——————————————-

Kisah Air Tin..

Sepasang suami isteri baru bercerai dan mereka bertengkar untuk tentukan hak penjagaan anak tunggal mereka. Lepas tu mereka pun pergi ke pejabat agama, jumpa kadi nak minta nasihat.

kadi tanye kat pompuan tu… . “kenapa awak rasa awak yang paling layak bela anak tu? pompuan tu jawab… “saya yang mengandungkan anak tu. saya yang melahirkan anak tu. dia keluar dari perut saya.”

Si jantan (suami) terkedu sebab dia tau pas ni kadi akan tanye dia lak. Ahhh… sudah… pandai la aku nak goreng kadi ni… kadi pun tanye si jantan… “hah… kamu… .bagi alasan kenapa anak tu kamu yang patut bela???”

Si Suami pun jawap… “tuan kadi… kalaulah saya ada syiling seringgit, dan saya ‘masukkan’ dalam vending machine, pas saya ‘tekan satu butang pilihan, maka keluarlah setin air minuman. saya nak tanye tuan.. air tin yang keluar dari mesin tu hak saya atau hak mesin?” jawab kadi..” hak kamu le..” jantan tu kata pulak.. “hah… sama le kes ni pun. Kan tuan… kan… kan ”

P/S :
1. Jgn samakan isteri anda macam vending machine.
2. Jgn samakan anak anda macam air tin
3. Jgn samakan ‘anu’ anda cam duit syiling…

hehehehehhe..~

———————————–

Tumpukan Perhatian..

Walau pun cerita ni nampak macam lawak, ada pengajaran dalam cerita ini.

Sekumpulan pelajar perubatan berkumpul untuk melihat seorang pensyarah melakukan pemeriksaan ke atas satu mayat..mereka berkumpul mengelilingi tempat mayat itu diletakkan..

“Dalam bidang perubatan, ada 2 kualiti yang sgt penting untuk menjadi seorang doktor”, kata pensyarah itu.
“Pertama.., kamu semua tidak boleh jijik melihat mayat”, katanya…sebagai contoh, pensyarah itu mencucuk satu jarinya ke dalam mulut mayat, menariknya semula dan menjilat jarinya itu.

“Sekarang, cuba kamu buat”, kata pensyarah itu.

Selepas beberapa ketika, barulah mereka mengikut apa yang mereka lihat. Seorang demi seorang memasukkan jari ke mulut mayat dan menjilatnya. Apabila semua pelajar selesai, pensyarah itu memandang ke arah mereka dan berkata….

“Kualiti kedua yang sangat penting adalah pemerhatian yang tajam. Seperti tadi….saya memasukkan jari hantu tetapi menjilat jari telunjuk…..

SEKARANG…..TUMPUKAN PERHATIAN….PAHAM!!!!
heheheh…~