Ceritanya begini:

Di dalam satu bas di waktu petang semasa ramai orang berebut-berebut untuk pulang ke rumah terdapat seorang gadis yang keadaanya agak resah sedang duduk berdepan dengan seorang lelaki jawa yang sedang berdiri berhimpit-himpit dengan penumpang yang lain. Memang kebiasaannya di waktu begini jalankan jem.

Jadi bas tu tak dapat le bergerak dengan sempurna. Gadis yang resah tu rupanya… nak terkencing. Tetapi dia tak dapat turun sebab orang ramai dan bas tidak berhenti rumahnya pun jauh lagi. Tahan punya tahan last-last terkencing le sikit. Bila dia perasan dia pun buat-buatle buka handbag dan cuba mencari sesuatu. Tanpa disedari lelaki Jawa di depannya dah perhatikan dia dengan agak lama juga.

Nak jadi cerita orang yang duduk sebelah gadis tersebut pun bangun sebab dah sampai. Jadi gadis tersebut pun alih le ketempat tersebut kerana seat dia dah basah. Jadi Jawa ni pun nak duduk le. Bila dia tengok basah dia tanye kat gadis tersebut. “Aduh bu..ngapa tempat ni basahya”… Jawab gadis tersebut “Ohh… tadi botol minyak wangi saya tertumpah. Saya cari tutupnya tapi tak jumpa. Dalam beg tangan pun tidak ada”. Jadi Jawa tu pun keluarkan le saputangannya dan lap sebelum duduk.

Setelah duduk dia pun cium le saputangan tersebut untuk menghidu wangiannya. Bau punya bau, baru le jawa tu tau rupanya air kencing sambil tersenyum jawa tu jawab……… “Lo…Kalu minyak wangi jenama ini….Kalu mau, saya ada penutupnya.”….. heheheheheeeeee???